نون خامه ای

145,000 تومان360,000 تومان

کد محصول 1010a دسته بندی برچسب ها , ,

نون خامه ای که در زبان انگلیسی به آن Cream Puff  گفته می شود؛ یکی از محبوب ترین شیرینی ها، نه تنها در بین ما ایرانی ها بلکه در بین تمامی مردم جهان است. دلیل اصلی محبوب بودن آن نیز، طعم خوشمزه و ترکیب نرم و لطافت خامه ای آن است.

منشا و مبدا تهیه این نوع شیرینی تر خوشمزه به شمال ایتالیا برمی گردد و تهیه و پخت آن از قرن هفدهم میلادی در شهر تورین ایتالیا آغاز شد. بعد از آن نیز به سرعت در بین مردم تمامی کشورهای اروپایی محبوبیت پیدا کرد. در ایران نیز، پخت و تهیه نون خامه ای از دوران قاجار رواج پیدا کرد و امروزه یکی از پرطرفدارترین شیرینی ها در بین ایرانیان به حساب می آید. تا جایی که در اکثر مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و دوستانه از این نوع شیرینی برای پذیرایی از مهمانان استفاده می شود.

یکی از جذابیت های بزرگ این شیرینی خوشمزه این است که برای پخت نان این شیرینی از خمیر پفی استفاده می شود. به همین دلیل، قسمت نان این شیرینی بسیار ترد است. مهم تر از آن، درون آن با استفاده از خامه پر می شود. لذا بعد از گاز زدن و خرد کردن نان این شیرینی خوشمزه، طعم دلچسب و لطیف خامه احساس می شود.

البته در بیشتر مواقع برای تهیه نون خامه ای موادی مثل عسل، گلاب و … نیز اضافه می کنند. به همین دلیل، مزه آن بیشتر از قبل لذیذتر می شود.

علاوه بر طعم لذیذ این نوع شیرینی باید به مغذی بودن آن نیز اشاره کرد. این شیرینی حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و می تواند انرژی مورد نیاز برای یک روز پرکار را تامین کند. به همین دلیل، استفاده از آن به عنوان عصرانه و میان وعده در کنار یک لیوان چای می تواند بسیار مناسب باشد.