ناپلئونی

150,000 تومان540,000 تومان

کد محصول 1009a دسته بندی برچسب ها ,

شیرینی ناپلئونی یک شیرینی تر و خوشمزه است که به دلیل داشتن بافت و طعم عالی در بین ما ایرانی ها طرفداران زیادی دارد. این شیرینی در اصل نوعی پای یا شیرینی چند لایه فرانسوی است و در فرانسوی به آن میل فی گفته می شود.

شما با نگاه کردن به این شیرینی لایه هایی از خمیر پف دار و خامه را می بینید که روی یکدیگر قرار گرفته اند. لایه های خمیری شیرینی ناپلئونی از پخت یک خمیر فرانسویی به نام خمیر هزارلا به دست می آید. این خمیر همان طور که از نام آن می توان فهمید، لایه لایه است و 3 لایه دارد. بعد از پخت نیز حالت پف دار و تردی پیدا می کند و لایه های آن جدا می شود.

بر روی هر یک از لایه های شیرینی ناپلئونی و دور تا دور آن ها، خمیر کرم کاستارد فرانسوی یا خامه قنادی قرار می گیرد. سپس سطح آن با مقدار زیادی پودر قند پوشانده می شود. بعد از آن نیز هر لایه بر روی یک لایه دیگر قرار می گیرد تا قسمت خمیری آن به وسیله خامه خیس بخورد و نرم شود.

البته در برخی مواقع برای پوشاندن سطح خامه علاوه بر پودر قند از مقداری شکر قنادی یا کاکائو، پودر پسته، پودر دیگر آجیل ها یا آیسینگ استفاده می کنند. در این صورت، نقش و طرح هایی نامنظم و راه راه به رنگ سفید و قهوه ای بر روی شیرینی ناپلئونی به وجود می آید که زیبایی و جذابیت خاصی به آن می دهد. همچنین طعم، عطر و مزه آن را دلچسب تر می کند.

بافت نرم، طعم و عطر دلچسب؛ همچنین ظاهر چندلایه و جذاب، شیرینی ناپلئونی را به یک شیرینی ایده ال و مناسب ذائقه ایرانی ها تبدیل کرده است. تا جایی که در حال حاضر این شیرینی از مرسوم ترین شیرینی هایی به حساب می آید که مورد استفاده ما ایرانی ها قرار می گیرد.